BanányPo přečtení tohoto článku už se na banány nebudete dívat jako doposud. Banán je nedoceněné ovoce.

Banány a energie

Banány obsahují tři přírodní cukry - fruktózu, sacharózu a glukózu, které jsou navíc kombinované s vlákninou. Banán takto poskytne okamžitý a trvající přísun energie. Výzkum ukázal, že jen dva banány dodají dostatek energie pro intenzivní 90 minutové cvičení. Není divu proto, že jsou nejdůležitějším ovocem pro špičkové světové atlety. Nicméně energie není to jediné, čím nás dokáží banány udržovat v kondici. Kromě přísunu energie pomáhají předcházet velkému množství onemocnění. Proto by měly být samozřejmou denní součástí stravy.

Banány a deprese

Podle průzkumu provedeném časopisem MIND mezi lidmi s depresí, se mnozí cítili výrazně lépe právě po zkonzumování banánu. Je to proto, že banány obsahují tryptofan. Tryptofan je druh aminokyseliny, kterou tělo přetváří na serotonin. A serotonin vyznačuje tím, že vás dokáže zrelaxovat, zlepšit náladu a obecně vás udělat šťastnějšími.

Banány

Banány a premenstruační syndrom (PMS)

Zapomeňte na tabletky, jezte banán, který obsahuje vitamín B6. Vitamin B6 reguluje hladinu krevního cukru a také dokáže výrazně ovlivňovat i vaši náladu.

Banány a anémie (chudokrevnost)

Banány mají vysoký obsah železa, proto umí podporovat produkci hemoglobinu v krvi, čímž zlepšují stav v případech anémie (chudokrevnosti).

Krevní tlak a banány

Banán má vysoký obsah přírodního draslíku a přitom má jen málo soli. Tento fakt ho činí vhodným prostředkem proti vysokému krevnímu tlaku. Dokonce americký Úřad pro léky a potraviny povolil prodejcům banánů používat zdravotní tvrzení, že banány snižují riziko vysokého krevního tlaku a tím vznik mozkové mrtvice.

Posílení činnosti mozku nejen pro studenty – řešením jsou banány

Během zkouškového období 200 studentů v jedné škole ve Velké Británii konzumovalo pravidelně banány na snídani, svačinu i oběd. Dělali to proto, aby povzbudili svou mozkovou činnost potřebnou ke studiu. Studenti tvrdí, že jim to dopomohlo k lepším výsledkům při zkouškách.

Výzkum ukázal, že banány svým obsahem draslíku napomáhají učení tím, že zvyšuje pozornost dětí.

Trpíte zácpou nebo průjmem? Vyzkoušejte banány

Banány obsahují vysoké množství vlákniny. Jejich zahrnutím do svého jídelníčku napomůžete obnově normální činnosti střev. Tento cíl dosáhnete i bez nutnosti použití projímavý léků. Na druhé straně jsou banány známé tím, že dokážou pomoci i při průjmu. Takže bez ohledu na problém, kterým trpí zažívací trakt, bude pro vás banán přínosem. Trpíte zácpou nebo průjmem? Banán může být řešením i bez léků. 

Pálení žáhy – banán může být řešením

Banány přirozeně snižuji kyselost organismu. Takže v případě pálení žáhy, zkuste sníst pár banánů.

Žaludeční vředy

Banán je používán jako dietní jídlo proti nemocem střev pro jeho měkkou texturu a jemnost. Je to jediné ovoce, které můžete bez obav zkonzumovat při chronických problémech se žaludečními vředy. Kromě toho také neutralizují překyselenost v žaludku a snižují jeho podrážděnost tím, že pokrývají žaludeční výstelku.

Ranní nevolnosti

Pokud si na ně budete pochutnávat mezi hlavními jídly, pomohou vám udržet hladinu krevního cukru na stabilní úrovni. Vyhnete se tak možným ranním nevolnostem.

Štípnutí hmyzem - vyzkoušejte banánovou slupku

Kousnul vás komár? Pokuste se potřít postižené místo vnitřní stranou banánové slupky. Banánová slupka má vliv na zmírnění otoků a potlačování bolesti a svědění.

Alkoholová kocovina

Jedním z nejrychlejších způsobů, jak překonat kocovinu po konzumaci alkoholu, je udělat banánový mléčný šejk přislazený medem. Banán uklidní žaludeční kyselinu. Mléko uklidní a regeneruje váš organismus. Med se obnoví hladinu spotřebovaného cukru v krvi.

Nervový systém a banány

Banány obsahují velké množství vitamínů skupiny B, které přispívají ke zklidnění nervového systému.

Máte nadváhu nebo těžce pracujete?

Studie Institutu psychologie v Rakousku ukázaly, že stres v práci vede ke zvýšenému sklonu konzumovat potraviny jako, cukrovinky čokoládu nebo bramborové lupínky. Závěr výzkumu byl ten, že pro vyhýbání se přejídání způsobeného panikou, potřebujete kontrolovat svou hladinu cukru v krvi. To dosáhnete tak, že budete konzumovat potraviny s vysokým obsahem sacharidů každé dvě hodiny. Banány jsou pro tento účel mnohem vhodnější než cukrovinky, bramborové lupínky nebo čokoláda.

Závěr – banán je zdrojem zdraví

Pokud je, porovnáme banán s jablkem. Tak banány mají 2 krát více sacharidů, 4 krát více bílkovin, 3 krát větší obsah fosforu, 2 krát více minerálů, 5 krát více vitamínu A a železa. Nejvíce přínosný je jejich vysoký obsah draslíku. Takže jak vidíte, banány jsou opravdovým přírodním lékem na mnohé nemoci.
  

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit